Saturday, January 31, 2009

Seperkara tentang (ringan tulang, sesat jalan)

Cerita ini, diceritakan oleh kawan kepada kawan aku. [let we name him, Roger :)]

19 march 2005.
petang itu, spt biase, aku (Roger) dan kwn2 (karkadewa, budak hijau, razor dan silent people)aku ushar2 (menaiki motorsikal)la port baru nk g men bola sepak ni. selang beberapa minit lepas tu, jumpe la port yg sesuai..tp, malang nye time jumpe pdg bola yg sesuai, hujan pun turun dgn agak lebat sehingga basah seluruh pakaian aku (inside and outside).

Roger: ok, petang besok jer kite g men bola kat sini..
Karkadewa: weh, cam ner kite ni? lenjun dah aku ni..kite lpak bus stop la dlu..dh nk pecah muke gua ni kne hujan
Roger: roger..

setiba nya di bus stop yg berdekatan petang 19 March 2005

kami pun rest kat bus stop tu..tbe2, dtg la sebuah kereta mewah kaler emerald mendekati bus stop.

Kereta Mewah: dik, nk g kajang ikut jln mane?
Budak Hijau: abg g straight pas tu ade roundabout, amik kul 9. pas tu ade sign board g kajang.
Kereta Mewah: makasih ye dik..(sambil memecut kereta mewah)
Karkadewa: lawa gak kaler kerete tu..
Roger: a ah.

(roger dan kwn2 pun borak2, hauta masing2) 15minit kemudian..

Silent People:@3%$*&^??,@!#%*&&( apsal hujan ni makin lebat, bile nk balik ni??..margrib dh)
Karkadewa: kite redah jer hujan ni cam ner?
Roger: boleh saja..
Budak Hijau: jom r..bosan dow lpak bus stop..

Tbe2..

Kereta Mewah: dik, x jumpe r Kajang..biar btul dik..abg dh 2 jam lebih dh lalu jln staright tu, x jumpe2 pun roundabout..
Roger: ha?? 2 jam lebih?? biar btul mamat ni (dlm hati)
Karkadewa, budak hijau, silent people, razor: ??????
Kereta Mewah: abg urgent ni dik..makcik dok blakang ni nk jumpe anak die kat Kajang..abg tolong hantar kan..
Karkadewa: ringan tulang tul la abg ni..baik (dlm hati)
Razor: makcik tu saper bang?
Kereta Mewah: td, on da way abg balik kerje, abg terserempak la dgn makcik ni dpn simpang td..menangis2 nk jumpe anak die..abg g tolong la..hantar kan..
Budak Hijau: ha?? makcik? maner?
Kereta mewah: ade dok kat belaka...eh??? mane makcik td???


semenjak hari itu, kami memberi gelaran kpd abg kereta mewah itu, abg ringan tulang, sesat jalan...
(semua entry cerita seram, gua pon nk kongsi gak la cerite seram ni..hehehehehe)

10 comments:

2ndCyllinder said...

semenjak hari itu, aku mule berfikir 2 3 4 kali klo nk tolong org..hehehe

KARKADEWA said...

gua kalau mlm sorg2 gua pecut laju je sambil tutup mata...

2ndCyllinder said...

malas giler nk komen..hahahaha

RY said...

dah sampai la tu, 'makcik' tu tak sempat nak ucap terima kasih. 'dia' main keluar mcm tu je...



hihihiHIHIHIiiiiiiiiiiii

2ndCyllinder said...

kisah itu diblock sampai situ jer..sbb, keadaan slps itu amt mengerikan..tidak sesuai utk di dedahkan kpd umum...

BudAk hijAu said...

hahahahhahahah...gilo.

budak hijau 2 aku kew weh...?

pasan dh nie..keh3...

2ndCyllinder said...

budak hijau ni, boleh main jd goalkeeper.kekeke

BudAk hijAu said...

hahahahah...boleh2..

nt selalu2 la buat cte lagho cm nie..aku ske...kui3...

2ndCyllinder said...

Iyer? suke? nnti aku wat byk2 cite cam ni...heroin, budak hijau...boleh?

eliza said...

aku la macik itu...ting...aku hilang...hehehe