Wednesday, February 4, 2009

Pagi menjelma setelah senja berlalu

sedar x sedar, rupenye umor aku dh nak masuk 25 thn ni...banyak memory2 indah aku selama ini..dan banyak juga memory2 yg sedih jugak...

Pada suatu hari...

aku(Roger), sedang menikmati teh o suam di slh sebuah kedai mamak di pinggiran ibu kota..sedang aku menghirup teh o suam aku, tba2, blakang aku ditepuk oleh seseorang...

Razor: Eh, Roger..wat per sorg2 ni?
Roger: tengah memikirkan ape aku nk wat time bday aku nanti..bkn selalu aku nk celebrate bday aku ni ngan kwn2..
Razor: bile tu?
Roger: ## March ni..nk celeb r bday aku kl ni..thn lpas, x celeb ngan member2..thn ni, kene plak ngan hari minggu..nk celeb r ngan kwn2..
Razor: (sambil mengeluarkan HP canggih beliau) ## march ni, aku ade hal la Roger..x bley la..sorry k?
Roger: that ok..ada aku kisah?? x kesah la..
Razor: eh, aku nk bla dlu la..nk g amik anak buah aku kat skola la..daaa..

aku melihat setiap langkah Razor itu dgn pandangan yg agak plain shj..kosong..fikiran aku kosong ketika ini...

sethn sebelum...

(telefon ku(Roger) berbunyi....

Roger: eh, homie kol la..(Homie,nama manja Katrina)
Roger: Hello..
Katriana: Happy birthday Pumpkin Pie..(nama manja Roger)
Roger: ooo..thank homie..u always be the first person to wish my birthday..thank u very much..
Katrina: Roger, i told u..if u need me, i will by your side forever..
Roger: (why this girl can make me feel floating?something bloom in my heart, something special created by her deeply in my heart..) homie..dont say that..we just can plan, tuhan menentukan..

Pap!!! tbe2, aku ternampak awek tersadung..nk tergelak pun ade gak..thn je laaa..

Budak Hijau: Bang, tolong sye bang..heel sye patah..
Roger: (Aku menoleh kanan dan kiri..sah aku yg di maksudkan) hehehe..awak x pape?cam ner boleh terpatah ni_______???
Budak Hijau: saya budak hijau..
Roger: ooo..cam ner boleh patah tumit kasut ni budak hijau?
Budak hijau: ntah la..lame dh kasut ni..
Roger: ooo..btul xde pape ni?
Budak Hijau: btul..im ok..btw, thanks..mmmm abg ni saper?
Roger: Saye Roger..Roger Bin Federer..
Budak hijau: trimas ya Roger..segan plak i ni..dpn org ramai plak boleh terjatuh..hehehe
Roger: hahaha..td i pon nk tergelak gak..try thn.last2 tergelak jugak..hehehe
Budak hijau: mmmm..saye free skang..hmmm..ape kate klo i blanje u mnum ker?
Roger: eh, xpe la..sye bru jer lpas mnum..nk g bl tiket train ni..
Budak hijau: ok..xpe la..trimas ye roger..ini business card sye..klo ade pape, u can call me office hour..
Roger: (Greeny girl Bakery)(wahh..ini sdah bgs..kot2 die boleh tlg bg idea kat aku cam ner nk wat bday party aku ni..) ok..u r welkam..

Sambil budak hijau melangkah pergi dgn kaki yg kesakitan...mmmm..agak nye, masalah aku kali ni, dh selesai..aku boleh minta advice budak hijau for my bday celeb ni nnti..Thanks God..


To be continue.....

10 comments:

2ndCyllinder said...

:)

eliza said...

selebret bday x ajak aku skali..hehe

RY said...

so skarang nak suruh razor tu celebrate ke mcmana ni?

ada awek cun ramai, might b consider la..


keskeskes

2ndCyllinder said...

eliza boleh dtg skali..x kesah..razor, kate busy ## march ni..hehehe

KARKADEWA said...

gua pon mau2...
haha...

BudAk hijAu said...

wakakakakaka...

tau la wa dh gemok.xkn sampai patah heel beb..kui3..

lu nk clb8 mne...?jom!

2ndCyllinder said...

ntah la lg nk wat kat ner..mmmmmm..ade suggestion? limited budget laaa...hehe..

aM said...

wahh..lu kacak la...

BudAk hijAu said...

lupa nk wish...happy befday...hehehhehe...

jom mlm nie...rumah pena!

2ndCyllinder said...

blom lg la bday aku..march.