Thursday, September 29, 2011

29/9/2011

Possible



Ini adalah disebabkan oleh satu tagline yg berbunyi "Nothing is impossible".


Kisah nya berbentuk begini:

Kisah Pertama;
Satu senja, aku bermain di tepian jalan. bukan bermain, maksud aku berlari lari anak di tepian jalan. sampai di trafik light, aku pun berhenti. bukan berhenti sebab lampu merah. berhenti sebab lampu hijau. kereta laju je memecut saat2 lampu bertukar menjadi kuning. tiba-tiba, aku nampak seolah olah seorng budak lelaki mirip wajah budak lelaki pada iklan di bus stop menangis dalam sebuah kereta yang memecut laju saat2 lampu kuning bertukar merah. Dimanakah Sharbini? begitu lah hendaknya bunyi iklan tersebut. lantas aku tersentak. adakah budak tadi itu Sharbini?


Kisah Kedua;
Saffi'ee Saili pemain bola sepak negara pertama bermain untuk Kelab Bola Sepak Man U. (Setahun sebelum Ramli masuk Man U). hebat!! seluruh rakyat jelata bangga akan anak negara berjaya mencipta nama di persada eropah. tapi, lagi hebat jika pasukan dari liga Supreme Malaysia berjaya menundukkan kelab yang di wakili oleh Saffi'ee Saili itu..

No comments: