Tuesday, June 2, 2009

Melangkah Setapak

Seperti manusia-manusia yang lain, aku juga tidak ketinggalan utk memajukan diri aku demi kepentingan aku dan keluarga secara khusus nya dan masyarakat malaysia sekaligus memajukan tanah air aku sendiri secara general nya. melangkah setapak yg aku sendiri mendifinasikannya sebagai,

"terdapat perubahan kedudukan dari satu tempat ke satu tempat yg lebih baik mengikut standard ISO yg aku sendiri telah tentukan setelah berbulan-bulan memikirkan bagaimana perlaksanaannya utk mencapai objektif yg aku sarankan"

objektif
Objektif aku kali ini adalah utk menambahkan wang poket aku yg sekarang ini boleh la dikatakan aku boleh menabung sikit ke menabung lebih byk.

langkah-langkah
aku memerlukan usaha yg lebih dan idea yg lebih utk mencari wang tabungan aku utk jangka masa setahun yg aku tetapkan. seperti org lain juga, aku ingin membuat satu perubahan drastik dlm perbelanjaan aku setiap hari. selain itu, aku sekarang tgh menjalankan satu perniagaan secara kecil-kecilan yg aku idamkan dr dlu, n baru2 ini kesampaian utk aku jalankan. aku butakan mata aku utk melihat risiko perniagaan ini.

rujukan
secara ikhlas, rujukan aku adalah org2 yg telah berjaya dlm hidup mereka. aku tanamkan dlm diri aku sekarang satu sikap yg positive iaitu dengki melihat org yg maju dlm hidup.

bagi perlaksanaan projek aku ini, aku telah meminta bantuan rakan2 yg memahami bagaimana situasi aku, bagaimana sikap aku, dan bagaimana aku ini dari segi permikiran, perancangan dan perlaksanaan aku.

P/s Boleh buat, boleh buat, boleh buat!!!!!

1 comment:

2ndCyllinder said...

betul kata org tua2..kegagalan dulu boleh mencelikkan kita akan kejayaan yg akan datang...

Roger: boleh buat punya 2ncyllinder, yakin jer..
2ndcyllinder: yakin la ni..klo gagal, aku x kesah pun..aku try lagi..
Roger: aku dh nmpak dh diri ko yg sebenar ni 2ndcyllinder..
2ndcyllinder: nmpak aper?
roger: nampak kepoyoan ko mempublishkan cita2 ko ni..hahaha..
2ndcyllinder: ......