Tuesday, February 17, 2009

People around me

selama beberapa hari ni, aku dok ushar2 ape yg org kt tmpt aku buat everyday. ade yg bnda yg dorg ni buat, x msk akal langsung. tapi, each thing that thaey did is reasonable. kite x bleh nk judge them by their cover. bak kate pepatah, x kenal maka x cinta. klo kite kenal, bru la kite tau ape yg dorg ni buat.

sepetang bersama kengkawan..

Karkadewa: aku serik la nk advice si apek terror tu. dgil..
roger: die buat ape smapai ko nk advice die ni?
Karkadewa: ye la..kite kn student, tp die mcm xnk blaja jer. bkn aku nk menyibuk, tp kawan2 kn? aku rase, aku kwn die n i have responsible as fren kt die ni.
Roger: hmmmm..biarkan jer..die dh besor, tau la die nk wat ape.
karkadewa: kdg tu, panas gak aku. kerja group ni, die x amik tau pon. asyik2, nk mengharapkan org len. mangsa nye, aku. aku yg wat keje lebih tp markah, sama je dpt.
Roger: oooo..ni kire masalah fair n unfair la ni kn?


everybody have their own goal. like karkadewa, die ade matlamat die sendiri. die nk ape yg di usahakan itu, mendapat hasil yg berbaloi dgn usaha yg di lakukan.
lain plak cite si apek terror. maybe, masa tu die ade masalah tersendir kot. i know who is apek terror. die klo ade masalh, die akan setelkan without minta tlg anybody. itu dh memang sifat die. kite x bley nk ubah sifat semulajadi die. ape yg perlu kite bantu adalah, we give him space, in other word tolerant. bukan selalu pun die ni buat salah. kdg2 jer. tp, org akan nmpak salah dr nmpak yg betul. sebab aper? sebab org kite masih lagi agak kurang memahami situation sekelling. kite lebih focus on other failure than ourself. yg penting, dont judge a book by it cover. to know someone, bkn dr sifat, habit org itu. but, from that people situation.

5 comments:

2ndCyllinder said...

i like to think bout what other people think. bkn nk judge, but predict. bkn nk predict bnda yang die nk buat, tp nk memahami situasi org itu. memahami situasi org itu, akan memberi manfaat kpd aku. aku boleh kenal org itu. kenal yg aku maksudkan, bkn aku nk kenal dgn rapat, tapi cukup2 untuk aku berkomunikasi dgn lebih selesa antara aku n org itu. kenal dgn rapat bg aku, it take time. bkn senang nk put ur trust on other people. that is the silent people principle....

KARKADEWA said...

sumpah!aku x bersalah...

eliza said...

bukan mudah untuk memahami seseorang itu jika tidak saling mengenali antara satu sama lain.. :)

nadhirah said...

hai mr. roger..huahua..

apek terror said...

eh nie aku betul ker nie?