Sunday, January 25, 2009

Perpaduan

Negara kita terkenal dgn perpaduan..berbilang kaum, tetapi kita hidup aman dan sentosa.

Kes 1

pukol 1 am lebih pagi...Aku baru balik dr men futsal ni..aku tumpang member aku..naik motor..pas tu, time nk kuar kat T-junction, tbe2 jer ade motor lalu dpn..xde lampu plak tu..member aku brake, n ade ke patut mamat tu sound.."mate letak kat mane beb!!!" aduuuhh..ape slh nye die mntk maaf ke, tersengeh-sengeh tande slh ke..bkn kite nk marah die balik pon..just nk tgk kesopanan org2 Malaysia jer..ini la perpaduan kite???

Kes 2

aku (bkn nama sebenar)ade member internet dari Romania..awek..cun.. last summer, die dtg m'sia. ngan kazen die..awek gak..lagi cun dr member internet aku tu. so, aku bwk la member2 aku ni jln2..singgah la money changer ni..aku tggu la 2 org minah saleh ni tuka duit..aku dok la kat luar..pas tu, ade la sekumpulan budak2 sakai ni..mabok rasenyer..dorng ni tunjuk2 kat member2 aku ni n jerit

" omputeh pelakon blue!!! Omputeh ***** sedaaap!!"

(setelah di edit and di tapis oleh aku n ayat begini la yg paling kurang ketidak senonoh nya. sebenarnya, byk lagi yg bdak sakai ni ckp)

mak aih..cam ni la org Malaysia..nasib baik la aku boleh cover line..memebr2 aku tye aku,

"What r they saying??"

so aku bgtaw member2 aku ni yg dorg ckp..

"Welcome to Malaysia"..

pas tu member aku bgtaw aku..

" so nice Malaysian"..sambil buat flying kiss kat bdak2 sakai ni..

malu aku...

5 comments:

2ndCyllinder said...

Malaysia negara aku..Orang Malaysia, truely Asia..Budaya Kita, Daulat Kita..

KARKADEWA said...

malaysia ni dah mcm amerika...
nsb baik blom boleh kawen laki sama laki...
tu je kurang kot...

2ndCyllinder said...

dah ade dah..ko je yg x taw lagi

RY said...

tu baru sikit. tapi mmg mcm tu pun. orang luar ingt m'sia bagus sbb berbilang kaum. tapi hubungan antara kaum sbnrnya yillek!!

belum lagi kena kekerekan sesetengah
service provider kat m'sia ni. kalau nak cerita, sampai 16bulan pun blum tentu abis lagi.

haih

*kalau ko nak tau, sebelum aku publish entry, aku akan taip dalam notepad. 1st time taip tanpa edit, ayat dan shortform yang aku pakai sebijik mcm entry2 ko. aku baca entry ko mcm aku bc entry aku je ~ sbb shortform la..huhu

peace yaw!

2ndCyllinder said...

mmmmm..ade psmaan..hehehe